Buraya Reklam Verebilirsiniz. :)

OMSI 2 - Mercedes-Benz Citaro O530 G - Körüklü Otobüs Modu

Evet beklenen paylaşım !

Sonunda hayran olduğum otobüs OMSI 2 de !

Sanırım fazla söze gerek yok. Aracın ilk versiyonundaki kalite bunda da aynen var.

Aracın 4 kapılı ve 3 kapılı çeşitleri mevcuttur 

VİTESİ N'DEN D'YE VE R'YE ATMAK İÇİN ÖNCE FRENE BASIN !

Otobüs Yapımcısı: ALterr 
Dönüştürme: Alterr, Wizard
Scriptler: Wizard, krtz07
Testerler: Aleksei2506, MGT-K

Oyunun ayarlarına girip otobüs tuşu atamanız gerekir arka kapılar için. 

Alttaki girdilere tuş atayın.

<KY_bus_doorfront3> = 4 Kapıyı Açıp Kapar
<KY_bus_doorfront2> = 3 Kapıyı Açıp Kapar


Tuş Atama İşlemi





Ayarlardan Araç tuşu ekle butonuna tıkladıktan sonra soldaki resimde gözüken girdileri bulun. Aynı girdileri bulduktan sonra ekleyin ve soldaki resmin alt tarafında gözüken key kısmında B yazan kutucuktan istediğiniz tuşu seçin. Ardından tamam diyin oyuna dönünce tuş çalışıyor olacaktır. Eğer aracın kapıları açılmazsa bir şeyleri yanlış yaptınız demektir. Ayarlar gözden geçirin.

Not: Bu işlemi araçlara manuel vites eklerken vs yapabilirsiniz. Tuş tuşları değiştirebilirsiniz. Laptop kullanıcıları numpad olmadığı için gaz fren ayarı yapabilir. Kısacası burası oyunun kontrol panelidir.





Bu resimlerin üstüne tıklarsanız İETT Sarı Skinin İndirme Sayfasına Gidersiniz.



Kurulum: Fonts ve MB_O530_G klasörlerini OMSİ2 içinde vehicles klasörü içine atın. 



Dikkat bu araçta kabinin beyaz gözükme sorunu  yaşarsanız. Alttaki dosyayı indirin ve 
OMSI 2 / Vehicles/ MB_O530_G / texture için atın. 

Yorum Gönder

49 Yorumlar

  1. Aracı hareket ettiremedim vitese geçmiyor d ye basıyorum ama dijital ekranda hala n yazıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke yukarıda yazanları bir okusan... Frene basmadan vites geçmez...

      Sil
  2. Güzel Paylaşım :)

    YanıtlaSil
  3. Öncelikle size çok teşekkür ederim araçsorunsuz calısıyor ama ben 92 ve 5 numaralı hatları alamıyorum daha dogrusu bu otobüsle hat alamıyorum hangilerini sececeğim yardımcı olabilirmisin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aracın klasöründe spandau.hof isimli dosyanın olması gerekir. Ama bence OMSİ2/Vehicles/O530G klasörüne bir bak. Bekli dosya silinmiştir. O nedenle hat alamayabilirsin. Onun dışında haritalar OMSİ 2 için uyarlanıyor. Birazdan bir paylaşım gelecek.

      Sil
    2. Cevabınız için teşekkür ederim acıkcası bu kadar cabuk beklemiyordum =) Konuya gelecek olursam bahsettiğiniz klasör var biraz önce oyunu oynadım ve sadece 130 hattını cekebildim,sizden ricam bu otobüs hangi hatları çekebilir detaylı anlatırsanız çook sevinirim bu oyunu ilk defa oynuyorumda ayrıca araçla ilgili bir hata birdirmek isterim aracın içerisindeki ışıkları açsak bile yolcular aracın içi karanlık diyor ve çogu oturmuyor bilginize

      Sil
    3. Bu araçta hiçbir sorun yoktur. Ben Projekt Szczecin 3.10 haritasında sorunsuzca oynuyorum ben. Son paylaştığım konudan harita yamasını indirebilirsin. Sadece spandauya bağımlı kalma bence. Zaten yeni haritalar geldikçe onu oynamazsın. Onu dene bence spandauyu boşver :)

      İç ışıklar biraz karışık. 6-7-8-9 tuşları ile ışıklar yanıyor. Akşam olduğunda 7-8-9 tuşlarının hepsine basmazsan tüm ışıklar yandı olarak algılamıyor oyun yolcularda şikayet ediyor. Bu bağlamda yapay zeki biraz tırt... Yolcuların oturmaması otobüs yapımcılarına kalmış bir şey. Değiştirilebilir ama benim onla uğraşacak vaktim yok maalesef.


      Bu site diğerlerine benzemez ;)

      Sil
    4. Evet Alican bey arkadaş doğru söylüyor. Seçim ekranında otobüsler (Citaro, İkarus) olmasına rağmen seçimden sonra oyun orjinal otobüslerden atama yapıyor. Dolayısı ile modlu otobüsleri kullanamıyoruz?

      Sil
    5. Bu araçta sorun yaşamasın. Indirdiğin otobüsün 1. Veya 2. oyundan hangisiyle uyumlu olduğuna dikkat etmelisin. Ayrıca indirdiğin modun otobus nodu mu yoksa otobüs için eklenti mi olduğuna da dikkat etmelisin.

      Eğer farklı bir sorun yaşıyorsan yaşadığın sorunu daha ayrıntılı anlat hatanı görebileyim.

      Sil
    6. Şöyle söyleyim. Dün akşam hem Citaro hem İkarus sorunsuz oynadım. Şimdi tekrar açıyorum, otobüs seçim ekranı geliyor. Otobüsleri, renkleri ve modelleri seçiyorum. Herhangi bir haritayı seçip tamam deyip oyunun açılmasını bekliyorum. Fakat modlu otobüsü oyuna yüklemesi gerekiyorken o hatta çalışan diğer orjinal otobüsleri veriyor. Hata ekranı vermiyor...

      Sil
    7. Oyunu silip yükleyebilirsin. Önceden açılıp sonra açılmaması çok saçma geldi bana.

      Sil
  4. Otobüs gerçekten harika fakat tuş atama konusunu biraz daha detaylandırabilirmisiniz? nereye yazılacak vb?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayarlardan klavye kısmına geçeceksin. Araç tuşu ekle bölümünden gösterdiğim girdileri bulacaksın. Ardından ekranın altında bulunan key kısmındaki kutucuktan istediğin tuşu seçeceksin. Bu kadar.

      Sil
    2. Bahsettiğim resmin linki http://i.hizliresim.com/e2y0z0.png

      Sil
  5. Alican sağlam sen zaten bu oyuna hep iyi şeyler katıyorsun. Şu otobüse güzel bir motor sesi yapılırsa biraz daha gerçeğe uygun sevinirim. Yabancı videolarda çok var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu proje aklımda lakin motor sesi modu çok uğraş isteyen ve zaman gerektiren bir mod. Yabancılar da üç beş bi'şeyler harmanlıyor sürekli. Kesin ve güzel bir mod bulursam paylaşırım zaten. Ama bu yoğunlukta iken ben yapamam.

      Sil
  6. Ya ben dediğin herşeyi yaptım fakat otobüsün konsolu hala bembayaz :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konunun en altındaki fix indir yazan linkten fixi indir ve oyuna at. Sorun çözülecektir.

      Sil
    2. bende fix indirdim dediğin dosyalara attım ama hala beyaz kabin yardım edermisin :-?

      Sil
  7. Teşekkürler oldu ama tovaros v2.2 haritasında otobüs (mercedes 530 g) görünmüyor otobus var ama disi gözükmüyor içide öyle simdi ne yapmalıyım ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorunu anlayamadım. Bir iletişim formu dolduruver. Resim falan da ekle ona göre yorum yapalım.

      Sil
  8. :-?Abicim ben vitesi D ye geçirdim el freni indirdim ama otobüs ilermedi detaylı baktım el freni gibi bir lamba yanıyor yardım :-?

    YanıtlaSil
  9. Bu Otobüsler de Gerçekte ki otobüsler gibi inen düğmeye bastığında hangi kapıdan ineceğini öğrenebilmemiz için yolcunun düğmeye bastığı kapının Açma tuşu Yanıp Sönse
    Ve inenleri görebilmek için kamera sistemi yapılabilir mi ? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçeğe dair her şey aktarılabilir ancak bunu bizler yapmak için gerekli teknik bilgiye ve beceriye maalesef sahip değiliz. İlerleyen zamanlarda mutlaka bu tür yamalar da gelecektir. Şimdilik bunlarla devam ;)

      Sil
    2. Peki teşekkürler :)

      Sil
  10. alican omsi 1 de körüksüz var omsi 2 yede körüksüz olanıda yaparsan sevinirim :)

    YanıtlaSil
  11. alican kapıları nasıl frensiz açabiliriz hareket etsek bile açılıp kapanıcak onu nasıl yapabiliriz fotosunu atarsan sevinirim

    YanıtlaSil
  12. Yanıtlar
    1. Arkadaş haklı Setrada açılıyor ama mersoda olmuyor!!!! :-b :-t

      Sil
  13. 1-2 tuşlu 3-4 ü nasıl sensörle açıp kapatabiliriz

    YanıtlaSil
  14. alican otobüsü güzel oynadım allah razı olsun ama 5 dk felan oynadınmı donuyo daha da gelmio
    kaç sefer baştan başlattıysam yine aynı yani uzun süre oynayamıyosun donuyo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyunu silip yüklemek genelde çözüm oluyor. Deneyebilirsin.

      Sil
  15. abi bi tane bursa büyükşehir belediyesi özel halk otobüsü yazan bi bmc probus yapsana

    YanıtlaSil
  16. abi ben arabayı çalıştırıyorum ama vitese takılmıyor ne yapabiliri

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. El insaf en üstte renkli yazdım bunu yaşamamanız için.

      Sil
    2. frene bastım daha sonra D ye geldi ama gitmiyor ne var adam gibi anlatsana sadece çok bilmişlik var sizde

      Sil
    3. Önceki mesajında aracın vitese geçmediğini dile getirmişsin. O nedenle sitemimi dile getirdim.

      Vitese geçiyor ama gitmiyor deseydin sorunun el freni olduğunu söylerdim merak etme. Yani sorun bende değil. Kendini ifade edemezsen bir şey yapamam.

      El frenini kaldırmak OMSI'nin temel dinamiklerinden bunu her konuya yazmıyoruz. Çünkü her araçta bilinmesi gereken bir şey zaten. Başka sorun varsa söyle. Yardımcı olurum.

      Sil
    4. sorunu şöyle detaylı anlatayım kontağı çeviriyorm araba alışıyor el frenini indiriyorum frene basarak vitese takıyorum sonra gaza basıyorum ama gitmiyor bu arada başka bi tuşa mı basmam gerekiyor daha önceki konuşmalar için özür dilerim hakkını helal et teşekkürler

      Sil
    5. Aracı hareket ettirmek için E-M-Ç-D(fren) tuşlarına basmak gerekiyor. Lakin gerçekte olduğu gibi sorunsuz çalıştırma için E'ye bastıktan sonra birkaç saniye beklemek gerekiyor. Direksiyonun arkasındaki ışıkların hepsi söndükten sonra Mye basarak çalıştırmak aracın ömrünü uzatır. Yani Eye bastıktan sonra 5sn gibi bekleme süresi olmalı.

      Ayrıca oyunu açarken haritayı araçlar olmadan yükle seçeneğini kullanman gerekiyor. Bunları uyguladığın takdirde araç hareket eder.

      Sil
  17. Hat aldıktan sonra otobüsün üstünde hat gözükmüyor, hof dosyalarını da attım ama bir işe yaramadı, yardımcı olabilirmisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanlış hofu yanlış kodlarla kullanırsan çalışmaz. İlgili harita için doğru hat kodunu ve rota nosunu girersen sorunsuz çalışır. Araç içi ekrandan yapamazsan alt tuşuna basarak manuel olarak girebilirsin.

      Sil
  18. Yeni Gördüğüme Rağmen Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  19. Omsi 2 ye güncelleme yapinxca otobüslerin üzerinde hat ismi yazan yerde yazılar yazmiyor herşeyi doğru yapmama rağmen lütfen yardim

    YanıtlaSil
  20. Alican abi mu otobüste fonts var indirdiğimde fontu oyunun kururulu olduğu yere atcam ve değiştir mi yapıcam ?

    YanıtlaSil
  21. Abi otobüs gayet güzel çalışıyor ama bir sorun var. Hattı ve yönü doğru girmeme rağmen yolcular otobüse gelmiyor. O530G hariç hepsinde yolcular geliyor bunun çözümü yok mudur?

    bir de citaro facelift+capacity modu var. onda bütğn yolcular sadece 2. kapıdan binmeye çalışıyor. onları ön kapıdan nasıl bindirebilirim. bir fix veya mod yok mudur

    YanıtlaSil
  22. Bende bus doorfront 4 ve 3 yok ne yapıcamm ??? :-? :-? :-? :d

    YanıtlaSil
  23. 2017 Hala Omsi2 Ve Omsi1 E Devam :)

    YanıtlaSil
  24. Abi hat falan herşeyi yapıyorum ama durağa geldim zaman yolcular gelmiyor

    YanıtlaSil

Yorumunuz kaydedildi. Denetlendikten sonra yayınlanacaktır.