Buraya Reklam Verebilirsiniz. :)

Türkiye'deki İnternetin Durumu



Merhaba Dostlar Merhaba,

Blogger tabanlı sitemi blog için kullanmak istedim bugün.

Evet konu İNTERNET... Ülkemizdeki en dandik bağlantının bende olduğunu düşünüyorum. Sanırım çoğumuz düşünüyoruz. Tabi ki muhatabımız da TTNET ve diğerleri. Çünkü ülkenin yerel bağlantısını komple onlar yaptı. 50 yıllık telefon kablolarından gelen rezil interneti bizlere ttnet sağlıyor.

İnternet alırken sınırsız diye aldık 8mbps'e kadar aldık ama kullandığımız limitli ve 5mbps bile olmuyor. Çünkü iki tane konumuz var. Birisi bunların "e kadar " ifadesi diğeri ise adil kullanım kotası... Adam sana 8mbpse kadar diyor ben 8 demedim diye işin içinden sıyrılıyor. Ohh be ne güzel yaa ! Öte yandan biz adil bir kullanım için Adil Kullanım Kotası koyduk diyor ikinci sebepten de sıyrılıyor. Ne güzel sorunlarını çözdü ttnet efendi.


Biz fiber döşedik diye reklam yapıyorlar, biz en hızlısıyız diyorlar ama sen o hızı 2 saat kullandıktan sonra akkya takılacaksın ve o ay bitene kadar internetin ilk bulunduğundaki hızını tadacaksın. Seni taş devrine atacaklar. Bir örnek verelim. Turkcell 43mbps hız ile telefondan çift taşıyıcılı internet zart zurt reklam yapıp duruyor. Ama sen o paketi aldıktan sonra 15GB veri indirdiğin anda hızın 128kbpse düşüyor. Evet bunlar gerçek. 43mbps interneti 1-1.5 saat tam hızda kullanıp dosya indir kalan 29 gün 22 saat boyunca internetin tas devri hızıyla gezeceksin.  
Neyse ki durum ttnet de o kadar vahim değil. Sana zaten en fazla 5mbps verebiliyor akk dolunca onu 3mbpsye çekiyor. Eskiden bu rakam 1mbps idi ama sonradan 3 yaptılar. Çok düşünceliler cağnım (!)

Peki 3mbps neye yeter?

Hiçbir şeye yetmez ! Sen YouTube üzerinde HD (Full HD demedim bak sadece HD 720p) bir videoyu atacaksın kenara dolduracaksın. Yoksa izlenmez o. Saniyede 300kb indirme yapacaksın. Hadi bu hızda Titanfall'u indirmeye çalış (50GB). Biraz daha insaflı olayım BF3 (20GB) indir de görelim. İnmez arkadaş inmez. Ben BF3ü aldığımda Originin sınırları zorlayıp 350kb indirme yapmasına rağmen haftalar sürmüştü. Tabi ki bizler 7/24 PC'yi açık tutacak insanlar değiliz. PC kapanınca indirme süren ikiye katlanır. Sonuç her zaman için hüsran.


İnsanlar sanıyor ki indirmeler hep korsan yapılıyor. YANLIŞ ! 


Devir dijital devir. Devir internet devri. Bugün bazı firmalar DVDli oyun satmama kararı alıyorsa, iTunes tüm dünyada müzik satışı için en ideal platformsa, Valve Steam ile oyun piyasasının büyük kısmını eline aldıysa, işletim sistemleri Microsoft, ve Apple sitelerinden indirilebiliyorsa, oyunlar artık internette çok ucuz fiyatlara bulunuyor ve boyutları 20-50GB arasında değişiyorsa ve hatta TTNET bile PlayStore altında oyun satıyorsa AKK denen şey neden hala var? Sorarım sana TTNET. 

Playstorea girip bakabilirsiniz. Ttnetin en çok satan oyunu Titanfall ve bu oyunun boyutu 50GB. Evet çoğu kişi için bu oyunu almak demek, akkya merhaba demek oluyor. Ve indirmek için  günlerce beklemek demek oluyor.

Sadece oyunlardan örnek verdim belki ama ben Oyuncuyum ağabey ! Beni en çok oyunlar ilgilendiriyor. Youtubeda abone olduğum onlarca kanal var ve onlar ayda onlarca hatta yüzlerce video yüklüyor. Ben ayın ilkhaftasında o videoları rahatça izlerken kalan 3 haftada açıp dolmasını beklemek zorunda kalıyorum. Yeni oyunları oynayabilmek için Steam ve Origin hep açık ve PC olması gerekenden uzun süre açık kalıyor. İşin birazda diğer kısmına bakalım. Ben zaten internete sınırsız olması için bayılmışım 60-70TL o banko her ay gid(r)iyor. Ondan sonra bir de PC normalden uzun süre açık kalıyor. O açık kaldığı süre bana elektrik faturası olarak geri dönüyor. Evet bunun sorumlusu da internet servis sağlayıcı (Benimki TTNET). Bizim bütün sıkıntılarımız kaynağı internet servis sağlayıcılar...


Fiber demek hız demek. Bana 100mbps internet, 120TLye vereceksin. Ben bununla saniyede 10MB dosya indirebileceğim. Bu sayede birkaç gün sonra Adil kullanım kotam (200GB) dolacak. Hızım arttıkça 200GBı doldurma sürem de azalacak ve bingooo yine hızım düştü 3mbpse... İlla ki oyun indirmeye gerek yok film izle müzik indir o kota her halükarda dolar. Bize akksız paket lazım ama o paketlerde 250TLden başlıyor !

Söylemeden geçmem, ülkenin büyük bir kısmının görmediği büyük bir illet daha var karşımızda UPLOAD hızı. Evet bugün bir dosyayı yüklemeye kalksam saniyede 47kb/sn ile yaşlanıyorum. Benim gibi mod yapımcıları, Youtuberlar ve daha niceleri sizler için internete dosya yüklüyor. Dosya yüklemek kadar sinir bozucu bir işlem yok. 1GB dosyanın 47kb/sn hızla internete yüklenmesi için en iyi ihtimalle 6 saat pcde hiç işlem yapılmadan beklenmesi gerekiyor. Yani internette gezerseniz bu trafiği etkiler bu 6 saat uzar gider. GBlarn yüklenmesi 10 saat belki 15 saati buluyor. Bu bize zaman elektrik gibi şeylerle geri dönüyor maalesef.

Biz her ay bunlarla mücadele ederken televizyonda radyoda internette billboardlarda internet sağlayıcıları reklam yapıyor. Bizim hızımız şu, biz böyle uçurduk sizi diye. Lakin ne Turkcell ne Ttnet ne de diğerlerinin bizi düşündüğü falan yok. Bizlere verdikleri fiber hızları biz gazete okumak için değil download için kullanacağız. Download edince 15-25-50-75 GB sonra da hızımız internetin keşfine doğru yola çıkacak. Döşenen kabloların hiçbir işe yaramayacağının yanında biz aynı çileyi çekmeye devam edeceğiz.



Keşke servis sağlayıcılar bunları görse bunları bilse de buna göre bir şeyler yapsa. Bu durumdan bizleri kurtarmak çok kolay. Açılan bütün erotik sitelerden haberi olan ve alayını engelleyen bir sistem varken bu ülkede bizlerin bu yasal sorunlarını neden kimse görmüyor çok merak ediyorum. Keşke yönetimin derdi site engellemek değil de daha iyi hizmet vermek olsa...

Sana ne benim girdiğim siteden? Git bu düzenlemeyi ailelere sun. İsteyen varsa küçük çocuğunu korumak için alır kurar. Senin 18 yaşından büyük reşit insanlara çocuk muamelesi yapmaya ne hakkın var ? Bunun servis sağlayıcılar tarafından şikayet metni olarak algılanmasını isterim. Ama şikayet etsen kaç yazar. Ettik de ne oldu bize prosedürleri okutup durdular.

Değişmesi lazım, bir şeylerin değişmesi...

Yorum Gönder

0 Yorumlar