Buraya Reklam Verebilirsiniz. :)

Eskimiş Yapraklar 1 – Kuruluş


Bu tarihte karar verdim her şeye…
Simulasyon oyunlarına mod yapmaya başlayalı tam 1 yıl olmuştu. İlk modlarımla birlikte basitçe sitelerde editörlük forumlarda yöneticilik kariyerim de başlamıştı. Yaptığım modları paylaşıyor ve oyuncu kitlenin beni tanımasını sağlıyordum. Bu güzeldi çünkü insanlar yeteneğinizi biliyor ve iyisini sizden bekliyor. Bir şeyi başardığınızı görmenin en güzel yolu tamamen bağımsız kişi ve kurumlardan aldığınız övgü ve devamlılık istekleridir. Ben yaptığım modları daha fazla beğendirmek için hep daha iyisini yapmaya özen gösterdim.

Kişisel bir özellik mi yoka sorun dersiniz bilmem ama bende en iyisini yapma huyu var. Hiçbir zaman çok iyi oldu diyemiyorum. Mutlaka daha iyisi vardır diyorum ve bence her zaman daha iyisi olur.

Neyse efenim, konumuza sadık kalalım. Kendimce adım adım başarıya gidiyordum. 2012 Kasım ayı geldiğinde 11. sınıftaydım. Görenler bilir, karmaşık sayılar diye bir konu var. Bu konuyu işledikten sonra üniversite yolunun ne kadar zor olacağını anlamıştım. Aslında alttan alttan çalışmaya başlamazsan patlayacaksın diyordu işlediğimiz konular. Bundan mütevellit internet dünyasının cazibesini bir kenara bırakıp derslerime ve okuluma odaklanma kararı aldım. Yönettiğim ve desteklediğim tüm site ve forumlara elveda dedim. Her gün saatlerimi ayırdığım mecralara bir günde veda etmek oldukça zor bir durumdu. Alışmakta sorun yaşasam da bir iki haftada bu sitelere girmemeyi başardım. Artık test kitaplarına giriyordum.

Günler geçiyordu, karmaşık sayıları iyi anlıyorum diye bir yandan da seviniyordum. Kasım ayı bitti her şey normal ilerliyor. Dersler sınavlar geçti.

Artık aralık ayındaydık. Her aralık ayı, benim birkaç projeyi hayata geçirdiğim ay oldu son yıllarda (blog.alicansaglam.com gibi). Üretkenlik mi diyelim, çoşku mu diyelim, ne diyelim bilmiyorum. Ama hep yaptım bir şeyler. Aralık ayının 15’inde oturdum düşündüm. Yahu sen onlarca mod yaptın, bir sürü insan tanıdı, hala da mod yapmanı bekliyorlar diye. Hem insanlara yardım etmek hem de istediğim, sevdiğim şeyi yapmak amacıyla bir mod daha yaptım. Ama paylaşmadım. Çünkü bu benim sitemin açılış modu olacaktı.

Artık kendi sitemi açma vakti gelmişti. Neden bunu bir yıl önce yapmadım ki? Neden? Ama zaman yakınma zamanı değildi artık kendi çöplüğüm olacaktı :)

Ayın 16’sı olmuştu, hemen araştırmaya koyuldum. Kredi kartım veya birikimim yoktu. Ama gördüm ki site açmak, “Hadi açayım!” diyerek olmuyormuş. Bu sefer ücretsiz ne yapabilirim diye araştırdım. Çok geçmeden Google’ın “Blogger” hizmetini öğrendim. O gün bir şey yapmadım. Sadece araştırdım. Her şeyi öğrenmeliydim.

Artık 17 Aralık’taydık. O gün siteyi oluşturmaya başladım. alicansaglam.blogspot.com adresimi almıştım. Tasarım detaylarını inceliyordum. Hiçbir şey anlamadığım yüzlerce kod içinden aradığım şeyleri bulmaya çalışıyordum. Çok zordu ama bir o kadar da eğleniyordum. Artık sona gelmiştim, açılışa hazırdım.

18.12.2012 – Kuruluş… Diğer forumlardaki ve sitelerde tüm konularımı bir bir kendi siteme eklemeye başlamıştım. Onları o sitelerde paylaşırken verdiğim emeğe hitaben “kopyalanmasını istemiyorum” yazıyordum.”Copy-Paste” yaparken çalıyormuş gibi hissediyordum, ama hepsi benimdi zaten.

O gün birçok konumu siteme taşıdım. Evet minik bir zafer. Bitti diyordum o gün, ama bu bir başlangıçtı.

Yorum Gönder

0 Yorumlar