Buraya Reklam Verebilirsiniz. :)

Günce – 4 Yıl Önce Yaptım İlk Modumu

 “Dile kolay” deyiminin en kuvvetli olduğu anlardan birini yaşıyorum şuan. 4 yıl! Harbiden de dile kolay.

03.03.2012 tarihinde ilk modumu yayınladım. (Aha linki de burada! Hesabın üyelik tarihi konu tarihinden nasıl sonra oluyor deme işte karışıklık olmuş.) İlk modumun altına gelen güzel yorumlarla birlikte birçok mod yayınladım. Yorum olarak gelen güzel sözler hep motive etti. Hiçbir somut gelirim yoktu lakin ben gelen teşekkürler ve olumlu yorumlar ile birlikte mutluluktan evde sürekli dans ediyordum. İşte bu mutluluk bana devam etme gücünü verdi. Kazandığım tek şey buydu.

Şimdi bu yazıyı yazmamın sebebi yıl dönümü olması değil, sadece. Aynı duyguları yaşamamı sağlayan bazı olaylar oldu bu nedenle düşüncelerimi bir yere yazmak istedim. İlk modum Bus Simulator 2012 oyunu içindi. Arkadaşlarım, ailem ve bilumum çevrem hatta şöyle söyleyeyim, otobüs ve kamyon gibi simulatör oyunlarına ilgisi olmayan herkes, yaptığım bu modlara gülüyordu. “Otobüsçü” ve “kamyon şoförü” gibi sıfatlar takarak gülüyorlardı. Evet otobüs modları ile anılmam bence de komikti. Otobüs ne la? :) Ama işte içimdeki bu ilginç sevgi hep devam etti. Öyle ki sabahları sevdiğim otobüse (Mercedes-Benz Citaro O530) binmek amacıyla okula gidiş saatlerimi sürekli revize (Türkçe katili oldum aklıma kelime gelmedi) ederim. Bakın ederim diyorum ederdim demiyorum!

İnsanların hobileri vardır; sevdiği, yapmaktan hoşlandığı, yaparken bazı şeyleri unutabildiği aktiviteler. İşte beni rahatlatan şeylerden ikisi, sevdiğim otobüsle seyahat ve sevdiğim otobüsü oyuna aktarma oluyor. Sebebini inanın ben de bilmiyorum. :) 

Neyse konu dağılıyor toparlayayım. 4 yıl önce, 2011 Aralık ayında Bus Simulator 2012 oyununun çıkacağını öğrendim ve bir de ne göreyim! Benim Citaro’m oyuna eklenmiş. Aklıma gelen ilk şey o zamanlar İETT’nin göz bebeği olan yeşil boyamayı yapmaktı. Oyunun çıkmasını müthiş bir heyecanla bekliyordum. Ocak ayının son günlerinde çıkmıştı galiba ama şubat sonu da olabilir hatırlamıyorum o kısmı tam olarak. (Ben modumu 03.03.2012’de yayınladığıma göre şubat sonunda çıkmış. Beyin bedava!) Efenim, oyunu edindiğim gibi modu yapmaya başladım ve günler sonunda hazır hale getirdim ve yukarıda verdiğim linkten indirmeye sundum. Evet, benim sadece tüketici olmaktan çıkarak üretici olma serüvenim böyleydi. 

Gelelim sonucaaaa… 02.03.2016 tarihinde Bus Simulator 16 çıkışını yaptı. Bu oyunun çıkışını da aylar öncesinden duymuştum tabii ki. Az önce oyuna mod yapmak üzere dosyaları karıştırırken şu anda yazdığım şeyler ve 4 yıl önce yaptıklarım, yaşadıklarım film şeridi gibi geldi gözüme. Ne güzel günlerdi dedim ve sizlerle de paylaşmak istedim. 

Not: Yaptığım tüm modlar mod.alicansaglam.com adresinde mevcut. Dileyenler göz atabilir. Sitenin tasarımı henüz bitmediği için ( biteceğini de sanmıyorum zamanım yok ) bazı şeyler sorunlu gözükebilir affola.

Not 2: Google’a İETT Citaro Yeşil veya ona benzer şeyler yazdığınızda mutlaka benim siteme ve modlarıma ulaşıyorsunuz. Yaptığım çalışmaların özdeşlemesi ve aramalarda çıkması çok hoşuma gidiyor.

Not 4: İETT benim videolarımı ve sitemi kendi resmi sitesine eklemişti. Lakin ben kesin olarak bunu bulamadım. Kendileri de bu durumu inkar etmişti ama siteler trafiği gösterir ben biliyorum gerçeği!

Not 5: Not 3’ü unutmadım farklılık olsun diye yazmadım :)

Yorum Gönder

0 Yorumlar