Buraya Reklam Verebilirsiniz. :)

Günce - Blogger'a Döndüm

Dönüp dolaştım geldim yine kürkçü tükanına!

Aslında bu yazıyı yazacağımı 3 ay önceden biliyordum. Lakin genel olarak bir şeyi denemeden vazgeçmem. Ön yargı berbat bir şey buna karşın tecrübe harika! 

Varsayımlar ve kulaktan dolma bilgiler ile hareket etmedim hiç, kendim deneyip tecrübe ederek yaptım ne yapacaksam. Birisi bilgime başvurduğunda da bilmeden sallamak yerine eğer varsa tecrübemi aktarırım ve hep tecrübe olduğunun üstüne basarım. Yahu ne kadar yaşayacağız da ki onları da çevrenin söylediklerine göre şekillendirelim zaten. Dene-Yanıl-Öğren!

Konu konu açacak yine :) Olayı anlatmak istiyorum. Üç (3) aylık bir süreçten bahsedeceğim biraz sıkıcı veya uzun olabilir. 

22.12.2015 tarihinde yılbaşı indirimlerinden istifade ederek yeni yıla yeni sitelerimle girmek üzere çalışmalara başladım. Bu bağlamda Hostinger denen firmayı tercih ettim. Bu tercihim de tecrübelerine güvendiğim arkadaşlarım vasıtasıyla oldu. Kendi sitesi kabul edilebilir bir hızda açılırken benim sitelerim ilk kurulan wordpress temasında dahi geç açılıyordu. Minik bir araştırma ile bu durumun sebebinin sunucumun geç cevap vermesi olduğunu öğrendim. Bu da Hostinger'ın verdiği hizmet işte. Sözün özü dandik bir sunucum vardı ve sitem yavaştı. Yıllarda GOOGLE sunucularında barınmış sitesi olan birisi için bu yavaşlık asla kabul edilemezdi lakin bir yola girmiştim ve pes etmeyecektim. Şimdi pes mi etmiş oluyorum bi dk! Burayı sonra konuşuruz.

Efenim benim bir yıllık hayalim vardı. blog.alicansaglam.com ve mod.alicansaglam.com ve hatta alicansaglam.com adreslerinde 3 adet siteye sahip olmak istiyordum. Bu hayalim için tüm bu eziyetin altına girmiştim. Sonuçta 3 adet sitem vardı. 1 hafta boyunca geceli gündüzlü bunların kodlarıyla tasarımlarıyla ve konularıyla uğraştım. Her şey bittiğinde tarih 29 Aralık 2015'ti ve bloguma işlem tamamlandı yazısı yazmıştım.

Buraya kadar başarı veya zafer diye çığlık atabiliriz, lakin asıl sorunlar buradan sonra başladı. Sitelerde devamlı sunucu sorunları oluşmaya başladı. Konulardaki html kodları php kodları vs çakışmaya başladı. Daha önceden eklediğim resimler videolar gibi görsel bileşenler bir bir patladı hepsiyle uğraşmam gerekti. Bir süre boyunca uğraştım ama olacak gibi değildi. Her bir anahtar kelime her bir video embed kodu... Uğraşmak için kalifiye eleman lazımdı resmen!

Baktım olacak gibi değil salladım. Mod sitemde yaptığım tüm modlar vardı ama sadece arama kısmından arayarak bulunabiliyordu. :) Blog sitem için de 10 15 günde bir yazı yazıyordum. Ona da bakmıyordum yani. alicansaglam.com ise bir portfolyo sitesi olmuştu ama orayı da adam akıllı kullanmıyordum. 

Tüm bu aksaklıklar yaklaşık 3 ay boyunca devam etti. 3 ayın dolmasına 14 gün kala yani 08.03.2016 tarihinde bir eposta geldi. Gelen eposta Hostinger'dandı. 22 Mart tarihinde ödemem gereken bir fatura olduğunu haber ediyordu. Onu okuduğum anda düşündüğüm tek şey "Sonunda Bitti!" olmuştu. Bu epostanın ardından başka epostalar geldi. Onlara baktığımda sitemin çöktüğünü söyleyen ziyaretçilerim olduğunu gördüm. Şaka mı lan? Durduk yere niye göçer site? Hayır trafik patlaması olsa falan dayanamadı derim ama hiçbir sebebi yok. Firmaya mesaj attım 19 saat sonra geri dönüş sağladı. ON-DOKUZ-SAAT! Neyse açıldı siteler lakin ben kararımı çoktan vermiştim. 

Evet kararım tekrar Blogger'a dönmekti. Bu aşamada ise müthiş bir zorunluluk yaşamadığım sürece Wordpress denen saçmalığa dönmeyi düşünmüyorum.

Yazımı bitiriyorum ama önce Wordpress'ten bahsetmek istiyorum biraz da. Abi öve öve bitirilmiyor bu altyapı. Ben niye görmedim bir güzelliğini? Sadece kurulum ekranı güzel. Hızlıca birkaç tıkla ile halledebiliyoruz. Asıl sorun sonra başlıyor zaten. Zibilyon tane ayar yapıyorum bana mısın demiyor. Hiçbir şey çalışmıyor. Bu hükümleri saatlerce günlerce araştırdıktan sonra söylüyorum. Öyle beş dakika bakıp bu ne diyerek yazmıyorum. Zaten gidin bakın nerede güzel büyük bir site var kendi scriptini kullanır. Bilenler bilir, ben Gamepaty'deyim. Wordpress tabanlı şuan bu site de, ve yavaşlık başta olmak üzere birçok sıkıntı bu sitede de yaşanıyor. Yani olmuyor. Servis dandik işte. Yıllarca Google kalitesiyle işini görmüş birisi olarak bu kadar sorun yaşayınca Blogger'a dönmemek saçma olurdu. İşin bir de ekonomik kısmı var.

Bak yine bitiremedim yazıyı. Gel otur ekonomi konuşalım. Şimdi dandik bir hosting bile alsan yılda 100 kağıt minimum çıkıyor cepten. Ben her şey sınırsız sorunsuz olsun diye yılda 300-400 TL ödemeyi kabul etmiştim. Bakın öyle popüler bir teknoloji sitesi değil kişisel bir girişim benimki. Ama yok abi para ödediğim halde bu kadar mağdur olduğum bir servis daha olmadı şimdiye dek. Google para almıyor ama beni mutlu ediyor. Dolayısıyla sadece alanadı (alicansaglam.com) için para ödüyorum ve altyapı işlerimi komple Google'a bırakıyorum, o, her şeyi hallediyor. Bana da içerik üretmek kalıyor. 

Tavsiye ederek, yazımı bitiriyorum. Kendinize dikkat edin :) 




Yorum Gönder

3 Yorumlar

  1. Uzun zamandır kapalı olan siteni açmana sevindim...

    Aslında çok dikkatli takip ettiğim ve sıkılmadan okuduğumu bilmeni isterim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkürler :) zamanım olsa yapacak çok şey var aklımda.

      Sil
    2. Yorumun için teşekkürler :) zamanım olsa yapacak çok şey var aklımda.

      Sil

Yorumunuz kaydedildi. Denetlendikten sonra yayınlanacaktır.